úterý 4. září 2012

Yellow Freesias and Purple Carnations


"Žluté frézie a fialové karafiáty"


Dnešní téma je kytice květin, a to kombinace žlutých frézií a fialových karafiátů. Mám moc ráda intenzivní vůni frézií. Když jsem je donesla domů, provoněly hned celý pokoj...Když jsem vybírala jakými květinami doplnit žluté frézie, má volba padla na fialové karafiáty. Když si totiž připomeneme barevný kruh – tak právě fialová barva je doplňkovou pro žlutou barvu, a ty spolu dokonale ladí a kontrastují. Kámen úrazu bohužel nastal při malbě v kompozici, možná to bylo tím, že jsem si neudělala skicu a malovala hned na formát A3, ale prostě mi nesedí. Takže ačkoliv jsem ztvárnila mé oblíbené květiny, zůstane tenhle obrázek pouze jako cvičný...Určitě se pokusím kompozici trénovat znovu a jinak. Tohle mám na květinách mimo jiné ráda - vždycky se člověk něco naučí, i když maluje květiny třeba už posté.... a umění kompozice je podstatná věc..
Slovo „kompozice“ pochází z latinského „composito“, což znamená složení, uspořádání, ale také dohodu, smíření...
Myslím, že to slovo vystihuje vše, jedině když je obraz harmonicky uspořádán, (harmonický neznamená symetrický :)) ladí oku i duši, může ho autor s dobrým pocitem odložit. Je s obrazem, tak jak ho namaloval, smířený....

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji Vám za návštěvu a komentáře!
Thank You for your visit and comments!