čtvrtek 13. září 2012

Creative Life

„Tvořivost je životním stylem, charakterem osobnosti, je těžce uchopitelná a pronikající vším. Je možno tvořivě pracovat stejně jako se tvořivě bavit nebo tvořivě milovat.“



Dnešní blog začínám trošku neobvykle citátem a bude chybět i obvyklý autorský obrázek, neboť jsem nestihla na dnešek nic namalovat. Ale ani tak nezahálím.
Dnes bych chtěla trošku „meditovat“ nad tématem tvůrčího života a výše zmíněný citát dokonale vystihuje, co to vlastně znamená. Člověk, který nějakým způsobem tvoří, přistupuje i tvůrčím způsobem k životu samému. Tvorba a život se vůbec nevylučují, ale naopak se navzájem velmi obohacují. Naše životy jsou plné povinností, každodenní rutiny a starostí a tak je nezbytně nutné nakrmit ducha a smysly něčím krásným a povzbuzujícím a nemusí to být nutně drogy legální či ilegální. Baví mě sledovat lidi a odhadovat, jestli si na životě chtějí najít nějakou tu inspirující maličkost či už to dávno vzdali. Samozřejmě první, co promluví je třeba vzhled, oblečení – pak promluví člověk sám a hned víte s kým máte tu čest. Nedávno jsem na jednom festivalu potkala člověka, který mě upoutal tím jakou mluvil spisovnou češtinou (rozumějte na fesťáku někteří už sotva mluví:) na chvíli jsem s ním zabředla do zajímavé rozmluvy :) o filmech, rovnoprávnosti.....atd. ..posléze se z něj vyklubal student filozofické fakulty :-D...
V dnešních dnech, ač je stimulů všeho druhu přehršel, všechny informace jsou dostupné v okamžiku, komunikace lidí usnadněná tolika technickými vymoženostmi, se mi přesto zdá, že mnoho lidí tvůrčí způsob života nevyhledává (myslím tím i tu komunikaci či milování :-). Na základě toho se nemůžeme ani podivovat  nad stavem naší kultury, kdy ve všech odvětvích převládá masový (ne)vkus a kvalitu, aby člověk pohledal – naštěstí, když člověk chce najít, tak najde...ale často je to, jako hledat zlatou jehlu v kupce hnoje....
Dnešní fotografie mé tvorby jsou úplně z jiného soudku, a to z tvorby bižuterie. Tomuto odvětví se věnuje spousta lidí - já pouze okrajově a svým způsobem účelně, neboť mám ráda „blyštivou“ krásu, která je tou pomyslnou inspirující maličkostí dne. A také mám dvě slečny dcery, kamarádky atd. takže je občas obdarovávám svými „handmade“ dary. Teď jsem tedy na okamžik vyměnila malování za korálky, protože potřebuji vyrobit originální dárek k narozeninám....Výhodou této činnosti je, že ji můžu v klidu po práci tvořit pohodlně na sedačce, v obýváku, u filmu a nemusím se příliš nořit do svého nitra, abych z něho vydolovala nějaký obraz, jako při malování...Při malování prostě potřebuji být sama, nejlépe v ateliéru nebo doma ve svém koutku se sluchátky na uších, abych izolovala všechny rušivé zvuky mé domácnosti a potřebuji se hluboce koncentrovat – „odpoutat se“...To je pro mě hluboké tvoření, ze kterého plyne i hluboké uspokojení, ale je spousta toho menšího tvořeníčka, jako je bižu nebo pěstování květin, vaření a pak spousta činností a povinností, ke kterým se dá taky přistupovat tvůrčím způsobem, no a pak jsou věci, které se prostě jenom musí udělat :)...
A co Vy, jaký máte přístup k životu, co je pro Vás tvůrčí život, jak si vynahrazujete starosti a povinnosti, jak se odpoutáváte.....?








Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji Vám za návštěvu a komentáře!
Thank You for your visit and comments!