pondělí 3. září 2012

„Season I.“ – Virtual Exhibition




Tak oficiálně ukončuji jedno tvůrčí období – odtud název „Season I.“
Poslední měsíc jsem věnovala spoustu myšlenek a času tomu, abych vybrala to nejlepší, co jsem za poslední zhruba dva roky vytvořila a nabídla tyto obrazy k prodeji. Nebylo to tak lehké, jak by se mohlo zdát. Vyžaduje to, aby člověk byl ke své vlastní tvorbě kritický, ale zároveň, aby dokázal posoudit, co se mu povedlo a z čeho má dobrý pocit. V dnešní virtuální době můžete na internetu nalézt prakticky cokoliv - od nejhorší tvorby až po „majstrštyky“. A lidé někdy dost postrádají soudnost - nabízejí díla za vysoké ceny, kdy je na první pohled jasné, že té ceně dílo neodpovídá. Jedna věc je citová záležitost tvorby a druhá věc soudnost :). Těžká věc, protože dílo je vždy posuzováno subjektivně - někomu se může líbit jinému ne. Nicméně v době, kdy tvoří každý (což je mimochodem vzhledem k duševnímu zdraví naprosto v pořádku :) a každý prezentuje na internetu a samozřejmě každý chce prodávat, jsem se nechtěla zařadit do línie tvůrců, kteří něco vytvoří v pondělí a ve středu to „šoupnou“ k prodeji na Aukro. Já osobně potřebuji časový odstup od děl, abych mohla posoudit, jestli to byla nadčasová záležitost nebo jen výkřik do tmy (byť mi ten výkřik v tu chvíli pomohl..). Nevyhnula jsem se určitému srovnávání, ale pak si člověk musí říct: a dost!...
Dost sebekritiky,srovnávání, je čas vystoupit....Dala jsem dohromady nakonec 14 obrazů. Jelikož jsou to vše pastely, které potřebují určitou ochranu, narozdíl od maleb akrylem či olejem, nabízím je zarámované a doplněné paspartou. Po zdlouhavém výběru jednotlivých kusů nastala další nelehká činnost, a to ocenit jednotlivé obrazy. V tomto mi pomohly jednoduché počty, kdy jsem si spočítala náklady na rámování a pasparty, ale cenu za mou práci, kterou jsem musela připočíst, už jsem musela tvořit sama za sebe....
A teď je na čase vypustit svá „dítka“ do světa – vychovala jsem je nejlépe, jak jsem byla momentálně schopna a jsem na ně pyšná, protože mě to stálo mnoho času a tvůrčí energie, ale i strachu a pochybností....Výsledek můžete shlédnout na mých webových stránkách zde:
V názvu obrazu, jsou údaje jako: katalogové číslo obrazu, název obrazu (zde se pohybují mezi angličtinou a češtinou :), rozměr obrazu i s rámem. Detailnější údaje, což jsou především informace o  ceně, barvě rámu, paspartě, rozměr obrazu a rozměr rámu, pokud se liší, jsou už na vyžádání e-mailem. Co se týče prezentace jednotlivých obrazů, i zde jsem se snažila vytvořit prezentaci na úrovni, tak aby dílo, co nejlépe odpovídalo skutečnosti. Rozhodla jsem se nefotografovat všechny zarámované obrazy, protože jak víme, zarámovaný obraz se sklem se fotí obtížněji kvůli odleskům a já přece jen mám určité nároky na své fotografické výstupy. Zobrazit pouze samotný obraz mi nepřipadalo moudré, protože takovýto obraz už můžete shlédnout v mé fotogalerii. Nakonec jsem ve svém programu Zoner Photo Studio přidala ke každému obrazu rám a paspartu v barvě, dle skutečnosti..Nic se samozřejmě nevyrovná tomu, vidět to, co kupujete na vlastní oči – a u uměleckého díla se intenzita stupňuje, protože dobré dílo má svou „auru“ a z pohledu na něj můžete mít nejeden příjemný zážitek...vidíte také přesně rozměry, nemusíte si je představovat...Ale v rámci internetových možností (a ty nejsou malé) a mých vlastních schopností a dovedností jsem se snažila udělat maximum...Potud moje subjektivní pocity a myšlenky ze „Season I.“ Budu moc ráda, když mi napíšete, jak se libí Vám...nejen obrazy, ale i prezentace a samotná výstava,  cokoliv – vítám i technické rady :)...
Díky za Váš čas !!!

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji Vám za návštěvu a komentáře!
Thank You for your visit and comments!