čtvrtek 6. září 2012

Crucified in Time and Space - Study


„Ukřižován v čase a prostoru“

Dnešní studie je kreslena tužkou a uhlem a inspiraci jsem čerpala z návštěvy hradu Helfštýna, o které jsem se v blogu nedávno zmínila. Chvíli jsem přemýšlela, jaký mám dát kresbě název.
Nakonec jsem se soustředila na křesťanský symbol kříže, který je na obraze v centrálním plánu...Symbol kříže je starý jako lidstvo samo a významů symbolu kříže je tolik, kolik je interpretací. Mě zaujala interpretace významu tohoto symbolu, kterou jsem jednou četla  a to, že dvě línie kříže symbolizují dvě hodnoty, a to čas a prostor. A duše v těle, která se  může vyvíjet na světě pouze v čase a prostoru – je těmito dvěmi hodnotami natolik omezována, že je v přeneseném smyslu ukřižována.......
Nicméně se tady nechci pouštět do hlubokých úvah o duchovnost či křesťanství či jeho symbolech.....je to jen malé vysvětlení, co tím chtěl malíř říci...ale v praxi to funguje tak, že si každý z obrazu vybere to, co je mu blízké anebo si také může vybrat to, že se mu obraz nelíbí...v tomhle ohledu je každý člověk svobodný....
 :-D

P.S.: Začala jsem nabízet svá dílka k prodeji na prodejním serveru rukodělných prací fler.cz. Zde je odkaz na můj profil a prodávané obrazy :


Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji Vám za návštěvu a komentáře!
Thank You for your visit and comments!