pondělí 10. září 2012

ACT - Study


Akt, studie, tužka

  
Jedna etapa (Season I.) ukončena, o víkendu (v sobotu 8.9.) měl tento blog své první narozeniny a teď je potřeba si vytyčit nějaké cíle a snahy pro další období. Musím říct, že ukončením určitého období se dostaví i klid z vykonané práce. K tomu všemu samozřejmě patří i bilancování  a když to člověk udělá, jako by si uklidil na stole i v mysli a může pokračovat dál a třeba hlouběji...Já jsem se rozhodla zabrousit do témat, kterým jsem se do teď trochu vyhýbala – řekla bych, že přímo z osobních důvodů – a to je téma člověk..Portréty, akty. Taky bych ráda více začala pracovat na krajině a architektuře....Co se týče portrétů, stále si budu pečlivě vybírat, co budu malovat, protože portrét pro mě nemá smysl, pokud je pouze důkazem zvládnutého řemesla a dál nemá co říct, jen to, jak ten který člověk vypadá...
Chtěla bych si vždycky vybrat určitou tvář a tou něco vyjádřit – myšlenku, pocit, náladu, charakterový rys.....co zrovna příjde...V tomhle ohledu je lidská tvář (i tělo) velice výmluvné...Tento víkend jsem začala pracovat v ateliéru na obraze Afrodité (už jsem ji zde jednou zmiňovala v blogu Hudba, slovo a obraz..), ale protože to je téma, které jsem moc nepěstovala, musím přiznat, že mě i dost znervózňuje – mám spoustu pochybností, jestli to zvládnu tak, jak mám obraz v hlavě. Často je nejtěžší „vykopat“ obraz z hlavy a zhmotnit ho.
Proto jsem se rozhodla, že den předtím, než půjdu do ateliéru, si doma udělám nějaké studie aktů..Jedna studie je přímo k Afrodité a druhá je akt, který jsem si našla ve své sbírce námětů. V tomto případě dělám velkou vyjímku a nekreslím podle vlastních fotografií, protože v mém portfoliu jaksi akty chybí....takže využívám tvorbu jiných fotografů k tomu, abych přivedla svou představu v život..

Afrodite studie, akvarel tužka


Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji Vám za návštěvu a komentáře!
Thank You for your visit and comments!