čtvrtek 20. září 2012

Summer Alley – watercolor study


Letní alej – studie akvarel

Dnes ráno mě docela zaskočil venkovní teploměr, který ukazoval pouhé 4°C nad nulou, a tak jsem si řekla, že malá vzpomínka na léto nás jistě všechny trochu zahřeje...Dnešní studie je malovaná pouze akvarelem. Původně jsem ji chtěla rozpracovat i pastelem, ale akvarel se mi nakonec zalíbil tak, jak je... Můj partner, když ho viděl, tak prohlásil: „to ale není dokončené“...(no, měla jsem co dělat, abych se neurazila :-D). Občas se mi podaří ztvárnit námět podle představy, která je ale někde zasutá v podvědomí, a když vypluje na povrch papíru, tak mě to samotnou překvapí. Má ráda lehké, vzdušné akvarelové malby, ale sama jsem k nim ještě nedošla, a když se to trochu povede, tak mě to potěší. Byť tady může být nějaký náznak nedokončenosti...Myslím, že poznat, kdy je obraz hotový či ne je velké umění a velcí malíři s tímto často pracovali. Třeba schválně nechali malbu nedokončenou..
Nevím už, kdo to řekl, ale četla jsem, že obraz je hotový, až když nelze nic přidat, ale ani nic odebrat...
S akvarelem mám tu zkušenost, že když se neustále něco zlepšuje a domalovává a přidávají se barvy – akvarel ztěžkne, barvy se míchají a špiní a je konec. Pro mě je technika akvarelu technikou okamžiku – zvládnutého okamžiku...Tuto studii si nechám pro sebe, hodím si ji do rámečku, ale obraz, který bude podle studie následovat, už bude malován opět kombinovanou technikou akvarelem a pastelem. V této aleji jsem se nesoustředila ani tak na samotnou cestu, jako na odstíny zeleně v listoví stromů...Touto alejí jsme projižděli před sedmi lety na Tenerife, takže reminiscence léta je více než na místě.

Přeji Vám krásný slunečný víkend!


1 komentář:

Děkuji Vám za návštěvu a komentáře!
Thank You for your visit and comments!