pondělí 12. listopadu 2012

Nokturno ve Valdštejnské jízdárně



Nocturne in the Waldstein Riding School 

Název dnešního blogu je odvozen od výstavy, kterou jsem zhlédla minulý čtvrtek v Praze. Kromě skvělých zpráv od mého lékaře jsem si přivezla i moc pěkný zážitek z  výstavy obrazů Jakuba Schikanedera ve Valdštejnské jízdárně. A proč nokturno? Protože tak se jmenuje série Schikanederových obrazů noční Prahy. Naprosto mě dostala jeho práce se světlem. Jeho obrazy totiž většinou znázorňují buď dobu, kdy zapadá slunce nebo se stmívá nebo noční ulice, vyjimkou nejsou ani jeho obrazy interiérů, které jsou znázorněny ve večerní době a nikde nechybí rozsvícená lampička. Obrazy vyzařují nádhernou intimitu, a také díky velkým formátům máte pocit, že vstupujete do obrazu interiéru nebo do noční uličky staré Prahy či stojíte na břehu moře....Ladění obrazů je také díky světlu velmi melancholické, ale to je přesně to s čím rezonuji...:) Přiznám se, že do teď jsem Schikanedera ani jeho obrazy neznala a byly pro mě velké zjevení. Doporučuji určitě tuto výstavu - stojí za to. Atraktivní prostory  a genius loci Valdštejnské jízdárny jen zvyšují exklusivitu, když totiž procházíte mezi obrazy a podíváte se z okna, tak se vám naskytne pohled jako na obraze - do Valdštejnské zahrady a na Hradčany...Na výstavě jsem si koupila i katalog, abych si mohla obrazy připomínat, ale reprodukce v knize Vám nikdy neposkytne ten zážitek jako přímý kontakt s obrazem....


Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji Vám za návštěvu a komentáře!
Thank You for your visit and comments!