čtvrtek 29. listopadu 2012

Kvete vánoční kaktus – Christmas Cactus in Bloom



...........“Ukažte mi tu krásu
Ke štěstí lze prý donutit
Tak i já chci bejt šťastnej“........
Priessnitz - Nebolí 

Nesnáším, když mi obchodní řetězce připomínají už v září, že budou vánoce...
Nesnáším ten všeobecný tlak v médiích na vánoční přípravy, dárky, cukroví....
Nechci, aby mi někdo programoval, jestli a kdy se mám těšit na vánoce....
Něco jiného je, když mi příchod vánoc připomene vánoční kaktus, který rozkvete. Letos to bylo překvapující  - v temném období, kdy i květiny odpočívají a není potřeba jim věnovat takovou péči, jsem jednu neděli zalívala své zelené svěřence a zjistila jsem – že poprvé kvete můj červený vánoční kaktus (mám ještě jeden růžový, a ten kvete na velikonoce).
Kvete bez mého přičinění, aniž by mu někdo připomínal, že budou vánoce....To je pro mě ta jemná připomínka toho, že se blíží období svátků. Připomínka, kterou beru :)...Ale tím to nekončí – moje dvě orchideje nasadily opět na květy také! Vyhlížela jsem celý podzim, jestli vykvetou a nic. A když jsem se zrovna nedívala, ejhle, oběma vyrašili stonky.
Takže jo, blíží se advent – a není to období, kdy se budeme tlačit v Tescu a jiných obchodech a plenit, a kdy budeme na sebe hodní na povel...Je to období, kdy se má rozjímat (nemusí to být o Bohu), odpočívat, užívat si....Ano, budu péct cukroví i kupovat dárky (převážně na internetu a něco bude handmade) a chystat vánoční výzdobu - ale až já budu mít náladu...Už několik let se od adventu vyhýbám centru města a jeho obchodům a do řetězců zajedu jen rychle nakoupit to nejnutnější a stejně rychle odtud vypadnu...Nechci se pošpinit tou davovou psychózou zvanou vánoční shon...A je docela možné, že budu raději kreslit, nebo si dám  nohy na stůl a pustím si oblíbenou hudbu, nebo zajdu do wellnessu a zbytek cukroví dopeču mezi svátky – no a co – však volna bude dost...

Přeji Vám krásnou nadcházející první adventní neděli, ať je plná klidu a pohody...
...a užívejte si, jak kvete vánoční kaktus !-)




Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji Vám za návštěvu a komentáře!
Thank You for your visit and comments!