úterý 23. října 2012

Still Life in Blue - SOLD


Zátiší v modré, pastelky (Prodáno)


Dneska jsem si na chvilku odskočila od podzimních námětů k zátiší..Tento obrázek už jste zde jednou mohli vidět - studii "Můj šálek čaje" malovanou pastelem. Nepozdávala se mi tehdy kompozice - šálek byl umístěn příliš ve středu...Tentokrát jsem tedy zátiší pojala trochu jinak, šálek posunula trochu bokem, aby vytvářel to správné kompoziční napětí....Jak už název napověděl, dnešní kresba je kreslena pouze odstíny modré. Po delší pauzičce jsem opět vzala do ruky pastelky. Vzhledem k tomu, že jsem kreslila v posteli při marodění, byly pastelky nejvhodnějším médiem. Oblíbila jsem si kresbu tužkou pro studium a hraní si s odstíny. Teď jsem místo tužky použila několik odstínů téže barvy, aby obraz trochu ožil barvou a zachovala se ta pomyslná hra, kdy je třeba různé objekty vyjádřit ne barvou, ale světlem a stínem. Kresbu jsem začala nejsvětlejším odstínem a postupně přidávala intenzitu, modelovala a prohlubovala...Během kreslení jsem jako kulisu „poslouchala“ jeden ze svých nejoblíbenějších filmů Hodiny s mou ještě oblíbenější Meryl Streepovou....Ten film jsem viděla tolikrát, že už mi stačí ho jen "poslouchat". Když jsem musela jen ležet a odpočívat, tak mou jedinou záchranou byla má jiná záliba a to právě filmy (na knihy mě příliš bolela hlava).... Zkoukla jsem všechny své prověřené trháky i nějaké novinky. Jako poslední jsem viděla film o Jacksonu Pollockovi (ano, o tom malíři )...Poprvé jsem tento film viděla v anglickém znění s anglickými titulky a jsem moc ráda, že se našly nějaké „osvícené duše“, které titulky přeložily do češtiny – je to přece jen mnohem komfortnější :)...Tento film, jako asi většina filmů o malířích, nepatří mezi ty mainstreamové, takže občas „splašit“ ten který film je malá detektivní prácička...Ale to je jiná..
Chci nakonec mého dnešního mudrování použít citát právě z filmu Pollock (mimo jiné v režii Eda Harrise, a hlavní role taky Ed – díky Ede :).
V jedné scéně se ptá reportérka Pollocka na „obligátní“ otázku:
„Jak poznáte, že jste dokončil obraz?“
A Pollock odpovídá otázkou:
“Jak poznáte, že jste dokončila milování?“
Myslím, že velmi vtipná a zároveň jasná odpověď :-D....





Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji Vám za návštěvu a komentáře!
Thank You for your visit and comments!