čtvrtek 11. října 2012

Sky Above Berlin (Wings of Desire)


Nebe nad Berlínem

Dneska budu trochu slovíčkařit :). Dnešní koláž jsem pojmenovala Nebe nad Berlínem podle stejnojmenného filmu z roku 1987, ale anglický překlad pro film zní Wings of Desire - tedy Křídla touhy..takže když jsem chtěla přeložit název "nebe nad Berlínem" do angličtiny doslova vyšel mi logicky jiný překlad a to "Sky above Berlin". Neříkám, že se mi nelíbí Křídla touhy, ale občas jsou překlady názvu filmů zmatečné - už na to poukazovala i moje dcera...bohužel jsem jí nedokázala vysvětlit, proč to tak je (možná je to proto, že američané by na film s názvem Sky above Berlin nešli). Nicméně je to film německý (černobílý) a tedy jeho název je přesně Der Himmel über Berlin tedy Nebe nad Berlínem...
Ale dost už hraní si s cizími jazyky :)...Film je o dvou andělích, kteří procházejí Berlínem a snaží se pomoci lidem v nouzi, natáčelo se v r. 87 tedy před pádem berlínské zdi, kdy město rozdělené zdí spojovalo jen nebe nad městem a metro (U-bahn) v podzemí. Film je velmi poetický a filozofický, na dnešní rychlé poměry asi nemoderní, přesto mě zaujal. Jeden z andělů se touží vymanit z věčnosti a mimoprostorovosti a nechat se připoutat k zemi, což je zvláštní - když lidé touží přesně o opaku :)....Pokud jste viděli romantický film Město andělů s Nicolasem Cagem a Meg Ryan, tak tvůrci tohoto filmu - nerozpakuji se to říct - vykradli námětem právě film Nebe nad Berlínem. Film Město andělů je samozřejmě poplatné době, vizuálně atraktivní se známými herci........
Já jsem vybrala pro svou koláž právě ty fotografie, ve kterých se odráží jasné nebe nad Berlínem. Měli jsme opravdu krásné počasí na konec září.
Zleva nahoře doprava je nebe nad Reichstagem, vedle pak nebe nad náměstím 18. března (moc ráda fotím informační cedule a směrovky), a nebe nad Braniborskou bránou.
Dole je pak velký detail sousoší koní z Braniborské brány, německá vlajka a pohled na nebe z památníku holocaustu, který je pochopitelně velmi zúžený a navozuje pocit, že je člověk sevřen prostorem a nebe je nedostupné...............

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji Vám za návštěvu a komentáře!
Thank You for your visit and comments!