úterý 16. října 2012

German Art magazines


Německé časopisy

Při mém výletu do Berlína jsem zabrousila  nejen do muzeí a galérií, ale také do novinových stánků. Možná to vypadá divně, ale hned vysvětlím proč. Chtěla jsem se podívat, jaké vycházejí v německu časopisy a případně si nějaké zakoupit. Předem jsem měla v plánu pouze zakoupit německý Vogue – což je módní ikonický časopis, který u nás jaksi stále nevychází, ale při zhlédnutí neuvěřitelné nabídky nejrůznějších časopisů mi spadla čelist. V tom nepřeberném množství jsem narazila na dva časopisy o malování a kreslení a ty jsem si zakoupila. I přes jazykovou bariéru (německy umím jen velmi málo) jsem byla při prohlížení časopisů nadšená. Tento typ časopisů totiž na našem trhu chybí. Otázka zní proč. Už několikrát jsem zkoumala naši časopiseckou scénu a co se týče umění – konkrétně malování a kreslení, je to velmi velmi slabé. Buď je zde plno časopisů o nejrůznějších kreativních technikách nebo pak jen časopisy pro galerie a umělecké odborníky. Něco mezi tím prostě chybí. Časopis čistě jen o kresbě a malbě.... A to jsou přesně ty dva časopisy, které jsem si koupila v Berlíně (samozřejmě v nabídce jich měli více druhů – já sáhla po těchto) – je to časopis Freude am zeichnen a Palette. Jsou plné tipů a triků na kreslení a malování a je tam spousta demo kreseb (kdy jeden malíř dokumentuje vznik a postup kresby či malby) a samozřejmě také profily umělců atd. I přes mou jazykovou nedostatečnost jsem si opravdu „početla“, protože jde o vizuální umění, tak především „čtete“ v obrázcích. Když si chci něco ujasnit, tak prostě sáhnu po slovníku. Palette je dražší a asi i „umělečtější“ stojí 7,60 €, je tam více profilů umělců než ve  Freude am Zeichnen - ten je více popisnější, je v něm hodně tipů a demo kreseb a  stojí 4,50 €.
Kromě těchto časopisů a Vogue jsem si ještě v Neue National Gallerie koupila knihu o umění a architektuře Berlína (taky německy, ale to neva :)...
Takže pokud někdy budete mít cestu do Němec a zajímá Vás tato tématika, a ještě lépe umíte německy, doporučuji si koupit nějaké ty „časáky“ pro inspiraci a poučení. Myslím, že cena je stravitelná vzhledem k nedostatku v našich krajinách

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji Vám za návštěvu a komentáře!
Thank You for your visit and comments!