pátek 26. října 2012

Berlin in the Night

   Noční Berlín

Dnes se vracím ke svému výletu do Berlína. Slibovala jsem noční fotky a fotky z Potsdamer Platz. Jsem moc ráda, že jsem svůj foťák „tahala“ všude sebou, protože se mi noční fotky líbí úplně nejvíc....Neměla jsem stativ a na to, že jsem fotila pouze „z ruky“ se fotky celkem zdařili, ale použila jsem režim noční portrét, který se mi už jednou osvědčil na focení nočního koncertu. V Berlíně jsem si dostatečně užila focení architektury, což většinou téměř nepraktikuji, ale v tomto velkoměstě se tomu nedá odolat, co se týče architektury je toto město docela nové a moderní díky tomu, že bylo během druhé světové války masivně bombardováno a z větší části zničeno. Spousta budov se musela strhnout a v současné době se v Berlíně hodně staví, všude můžete vidět jeřáby a staveniště. Je zde mnoho moderních staveb, které jsou koncentrovány právě na Potsdamer Platz, z původního náměstí nezbylo nic (pouze staré věžní hodiny...), slavný  „Deštník“ architekta Renzo Piana najdete právě zde. V noci je Sony Center okouzlující, hýří měnícími se barvami, které se odrážejí od skleněných a kovových ploch (ale mezi námi, ve dne mi až tak úchvatný nepřipadal :). Nicméně mě nejvíc zajímaly staré stavby, které se dochovaly či se je spíše podařilo zachránit. Jsou to hlavně muzea na ostrově muzeí, slavný Dóm tamtéž nebo Humboltova univerzita, Reichstag.....Jsou samozřejmě zjizvené intenzivním bombardováním a dírami po kulkách, ale právě tím jsou mi sympatické – tyto budovy mají co říct, stáli v centru dění naší historie, byť té děsivé části, ale jako člověk stárne a přibývají mu vrásky a jizvy, které vypovídají o životě a bojích, tak i z jizev těchto budov se dá číst, co zažily. Vydávají se také nemalé finance na postavení replik starých budov. Takže pokud chcete vidět architekturu v rozpětí od starodávné  Ištařiny brány (v Muzeu Pergamon) až po ultra moderní architekturu Renza Piana - Berlín je na to jako stvořený...A troufám si říct, že právě tyto kontrasty vytvářejí v Berlíně jedinečnou atmosféru, určité napětí...

 Schloss Bellevue

Sony Centrum na Potsdamer Platz

Deštník by Renzo Piano

Úplněk nad Potsdamer Platz

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji Vám za návštěvu a komentáře!
Thank You for your visit and comments!