pátek 7. prosince 2012

Vzpomínky na podzim - Memories of Autumn



Ano, vzhledem k tomu, že venku vše přikrývá bílá peřina, stromy jsou holé a nebe ocelově šedé, můžeme na podzim plný barev jen vzpomínat. A jak jinak vzpomínám já než obrazem. Dnešní obrázek je v malém formátu, vlastně je to spíše taková „áčtverková“ (A4) studie na pomezí abstrakce. Ovšem, jestli se podle ní zrodí něco většího, to musí zodpovědět mé múzy :). Použitá média jsou  akvarelová podmalba a suchý pastel. A mezi námi – ty barvy mě opravdu těší.

Dnes ale nechci rozebírat  téma barev či malby, ale téma - na co malovat či kreslit. Toto téma je pro mě teď hodně aktuální. Protože mi došly zásoby vhodného papíru, musela jsem se po něčem poohlédnout. A řeknu Vám, pokud žijete na maloměstě jako já, ale máte tvořivou „velkoměstskou duši“, tak to není žádná sranda. Po delší dobu mě zásoboval vhodným papírem místní obchod Optys, ale ejhle mnou vyhledávaný fotokarton formátu A1 došel (že bych ho už vykoupila?) a prostě není. Utěšila jsem svou zoufalou duši fotokartonem formátu A4, a musela jsem přemýšlet, co dál. On totiž dnes tvoří kdekdo (nic proti tomu)  a nejrůznějších technik je neuvěřitelné množství. I nejrůznějších materiálů a pomůcek je spousta, spousta, ale pokud „jenom“ malujete, tak je s materiálem v běžném obchodě problém. Většina papírnictví zná jen běžnou čtvrtku na kreslení..O fotokartonu jsem už jednou psala, je to papír větší gramáže, nestrukturovaný, který snese akvarel (byť se u toho trochu kroutí :). Takže fotokarton není. Do Ostravy před vánoci ani nepáchnu – všude plno lidu. Takže hajdy na internet a shánět. Těžko vám někdo pošle pár velkoformátových výkresů poštou, takže jsem hledala menší formáty – hold teď budu malovat a kreslit „v malém“.
A včera mi přišel balíček!! Zásilka z internetového obchodu s výtvarnými potřebami Altamira.
Udělala jsem si průzkum a nejvíce potřeb je opravdu na tomto portálu. Ale co mě naprosto dostalo je, že jsem jeden den objednala a na druhý (!) den už mi vezla pošta zásilku. Úžasné!
Takže co je v tom balíčku? (o jedné věci zatím mluvit nemůžu – je to vánoční tajemství - takže o tom až po vánocích).
Objednala jsem si bloky papírů formátu A3 a A4 (mají v nabídce i větší A2, ty vyzkouším jindy).
2x blok Discobolos A3, 20 listů, gramáž 230 g/m2, za 146 Kč/ks a 
1x blok Canson Montval 24x32 cm na akvarel,12 listů, gr. 300 g/m2,za 131 Kč
+ poštovné 120.

Vzhledem k tomu, že nejsem profík (rozuměj umělec, co se svou prací živí) a svoji vášeň dotuji z peněz z běžného zaměstnání, musím se pohybovat v cenově přijatelném prostředí (a k tomu před vánoci utrácet za výtvarné potřeby....no toto !). S „Discobolem“ už zkušenosti mám, tak jsem šla najisto. Hlavně mi jde o tu gramáž (čím větší - tím víc vody a barev snese a nekroutí se u toho ). Jednotlivé listy jsou ale slepené po celém obvodu , nejen na horní straně, jak jsme zvyklí u běžného bloku - takže je třeba opatrně naříznou řezákem, tak abychom nezařízli papír a žádné rychlé pohyby u odtrhávání, už jsem si pár papírů takhle natrhla...A Canson Montval vypadá úžasně.
Takže tolik na toto téma a já už se jen těším až načnu další „nepopsaný“ list nového bloku.

Krásný víkend a druhou adventní neděli všem!

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji Vám za návštěvu a komentáře!
Thank You for your visit and comments!