úterý 1. ledna 2013

Podzimní procházka - The Autumn Walk

watercolor and pastel
 
Říká se: "jak na Nový rok, tak po celý rok".....a tak jsem se dnes 1. ledna 2013 snažila tohle staré pořekadlo naplnit a jela do ateliéru. Vzala jsem si sebou akvarelovou studii, nové pastely, fixativ a sváču a už jsem jela. Přede dvěma dny jsem psala o tom, jak mé akvarelové studie nakonec vždy dopracovávám pastelem – zde je další příklad. Tuto studii podzimní aleje už jste tady mohli vidět v akvarelu a dnes jsem ji dopracovala. Stále ještě zpracovávám podzimní náměty, jak jste si všimli. Co se týče barev nemá podzim konkurenci a v tomto "bezbarvém" období si tedy raději připomínám zářící barvy....
Slíbila jsem také, že poreferuji, jak se mi pracuje s novými pastely Raphael. Vlastně už jsem s nimi kreslila i předchozí obrázek Růžová lilie v noci. A jsem spokojená. Nejdřív, než jsem vůbec začala s novými pastely malovat, nakreslila jsem si paletu, abych věděla o jaké odstíny se obohatí můj repertoár. Hodně mě pobavily neónové barvy – netuším, jestli někdy pro ně najdu využití, ale myslím, že možná v budoucnu nějaký obrázek zpestří. V této sadě je škála tělových odstínů, za které jsem hodně ráda, protože v mé paletě chyběly a vždy, když jsem kreslila portrét jsem musela barvy míchat, abych dosáhla kýženého tělového odstínu - snad teď díky nim překonám svou lenost, pohnu se mimo svou zónu komfortu a namaluji zase nějaký ten portrét.
U těchto pastelů odpadlo prvotní rozbalování jednoho každého pastelu z papírového obalu – což mi vyhovuje. Další jednoznačná výhoda je jejich kompaktnost a pevnost, nedrolí se, hůře se lámou, ale přesto se perfektně rozmazávají. Velká výhoda je jejich hranatý tvar, který se sice časem obrousí (jako všechny hrany :-D), ale teď se mi s nimi daří malovat jemné a přesné línie...No a abych pořád jen nechválila. Když jsem kreslila Růžovou lilii na akvarelovou podmalbu a používala jsem jen tento druh pastelů, práce šla perfektně, ALE když jsem pracovala na dnešním obrázku, na kterém jsem použila i své kulaté soft kohinnorky - kvůli odlišným odstínům - nové raphaelky nechtěly dobře přilnout na vrstvenou malbu....takže otázkou zatím zůstává jaká bude spolupráce mých dvou druhů pastelů – měkké kohinnorky přilnou lépe na raphaelky než naopak...Uvidíme, to by bylo, abych na to nevyzrála :).

Takže snad jste si dnešní den také užili ve jménu výše zmíněného rčení.  Protože jaký si ten rok uděláme, takový ho budeme mít.. A tu část, kterou nemáme pod kontrolou a nemůžeme ovlivnit, musíme prostě přijmout....
Všechno nej v novém roce!
 
 
Paleta odstínů pastelů Raphael
 


 
 

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji Vám za návštěvu a komentáře!
Thank You for your visit and comments!