čtvrtek 31. ledna 2013

Abstrakce temperou No.1 – Tempera Abstraction No.1



Tento příspěvek by se také mohl nazvat „hrátky s barvami“. Je to trochu něco jiného, než co jsem poslední dobou malovala. Jenže já se prostě nemůžu narvat do žádné škatulky, co se týče motivů. Někdo se specializuje na krajiny, jiný na zátiší, portréty....já zatím maluji vše, co se mi líbí. Mám totiž obavu, že bych nudila sebe i Vás, kdybych si vybrala jen jeden motiv. Je totiž někdy opravdu těžké vybírat neustále nové a inovativní motivy – natož když saháte pouze do jednoho jediného šuplíku. Obdivuji ty, kteří to dokážou a dokáži v tom jednom dosáhnout mistrovství.
Po delší době, kdy jsem malovala konkrétní objekty jsem prostě zatoužila jen tak si hrát s barvičkami a zkoušet, jak fungují barevné zákonitosti. Možná je opět namístě oživit barevný kruh, kde vidíte, které barvy se spolu kamarádí – které jsou primární a které doplňkové.
A mezi námi tyto zákony neplatí jen v malování – fungují i při kombinaci oblečení či výběru barev do interiéru. Barvy jsou prostě všude – obklopují nás a díky bohu za to.
Dnešní obrázek je první ze série 4 temperových abstrakcí, které chci namalovat. Malovala jsem na malé plátno. Koupila jsem si totiž 4 malé plátýnka, že začnu malovat akrylem, ale zatím jsem se k této technice nedostala. Tak jsem sáhla po temperách, které doma mám a ještě jsem si půjčila i nějaké odstíny od mojí dcery, která má tempery do školy.
Možná to hraní s barvami bylo podníceno i tím, že jsem byla nemocná a bez energie. Chtěla jsem si nějak dobít baterie a to bych nebyla já, abych nesáhla po jasných barvách.
Jsou to po velmi dlouhé době obrázky, které si maluji jen pro sebe, aby si je pověsila do interiéru. Mám v bytě vyhlídnutou stěnu, která mě dráždí svou prázdnotou :) a ráda bych ji v létě vymalovala a pověsila na ni 4 malé abstrakce. Snad se to povede. Budu Vás informovat...
---
This post can be also named – playing with the colors. It´s rather different than things I have done the last time. But I am not able to do one and only theme. Somebody is specialized in landscapes, another in still lifes, portraits....but for now I am painting everything I like because I don´t want to bore myself and even You. It´s sometimes very difficult to choose always new and innovative motives – even worse when you are specialized in only one theme. But I admire much those who managed it and are masters in their theme.
After some time when I have painted only particular objects I have longed for just playing with colors and trying how works color regularities. Maybe it´s the right time to remaind the color circle - we can see there which colors  are primary and complementary.
This color regularities works not only in painting – it works when you combine clothes or you choose color to your interior.. Colors are everywhere – surround us, thanks God.
Today painting is the first from the  series „four tempera abstractions“. I have painted it on a small canvas. I have bought four small canvases. I supposed to paint in acrylic, but I haven´t start with this technique yet so I have use tempera I have in my studio and some shadows I´ve borrowed from my daughter – she used them in the school.
Maybe this color playing was caused with my sickness and without energy state. I´d like to get more energy – so I reached for the bright colors. I am painting these abstract painting only for my own use – to hang them in my interior. One wall in my flat irritates me with its emptiness :). I´d like to paint the wall in the summer and hang  the 4 small abstraction on it. I hope I manage it. I will inform you...


Barvy,
 které jsou na kruhu na proti sobě
 se spolu kamarádí a doplňují se

2 komentáře:

  1. Ahoj Marcelko, opět moc krásný obraz!

    OdpovědětVymazat
  2. a great color painting!!!!I like it very very mutch!!!!
    Bravo Moje-))))
    love
    Christa

    OdpovědětVymazat

Děkuji Vám za návštěvu a komentáře!
Thank You for your visit and comments!