pondělí 20. srpna 2012

Sparky

                                                  "Sparky", watercolor, pastel



Dnešní obraz je narozeninový dárek, o kterém už jsem se zde několikrát v průběhu práce zmiňovala, ale až o víkendu jsem obraz dokončila, zarámovala a odevzdala oslavenci. Musím říct, že mě velmi potěšilo, že se líbil a že to bylo pěkné překvapení pro obdarovaného, který ani netušil, že jsme si potají vyfotili jeho miláčka Sparkyho a pak jsem ho vymalovala.
Zvířecí miláčci se jaksi stávají členy rodin, takže i jejich portrét jistě může potěšit stejně jako portrét milované osoby. Z mého blogu víte, že nejvíce ze zvířat kreslím své kočičí mazlíky a pak nějaké to zvíře spíše nárazově, takže malovat pejska bylo zase něco jiného. Především srst tohoto drsnosrstého teriéra zajímavě barevně melírovaná byla docela slušný malířský oříšek.
Musím říct, že pastely jsou na zvířecí srst velmi vhodné médium, protože dovolují malovat světlou přes tmavou. Obraz má samozřejmě akvarelovou podmalbu, aby podtrhl živost pastelu a poslední vrstvu už většinou nefixuji právě proto, že už malují pouze světlé detaily a kdybych je zafixovala opět by mi ztmavli. Po fixaci pastel prostě všeobecně tmavne a je třeba se s tím naučit pracovat. Každé médium má svoje pro a proti, samozřejmě křehkost je nevýhodou pastelu, proto je vhodné je rámovat do pasparty, aby se přímo nedotýkal skla rámu..

..a zde Sparky zabalen v dárkovém balení před opuštěním ateliéru :)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji Vám za návštěvu a komentáře!
Thank You for your visit and comments!