úterý 28. srpna 2012

Pohlednice z Helfštýna


Dnešní fotografie nebudou překvapivě žádné makro a žádné květiny. Květiny jsou pro mě nevyčerpatelnou studnicí inspirace, protože existují v nejrůznějších barvách a tvarech a jejich krása mě při malování velmi nabíjí. Nejvíce se inspiruji přírodou, ale samozřejmě se dají najít zajímavá místa, kde člověk může najít inspiraci. Ovšem tolik inspirace jsem opravdu nečekala. Během dovolené jsem si s rodinou udělala výlet na hrad Helfštýn. Toto místo mě překvapilo tím, jak se dá krásně skloubit genius loci historického místa, kde se prošli významné dějiny, a umělecká díla. V tomto případě umělecká díla kovářská. Nikdy by mě nenapadlo, že by mě zrovna tohle odvětví umění mohlo tak zaujmout, ale stalo se. Byla jsem unešena téměř jako v botanické zahradě, a to je už co říct :). Kovářská umělecká díla byla tak citlivě a tvůrčím způsobem zakomponována do života hradu, že mé oko plesalo. V době, kdy kolem sebe vidím spíše smutný úpadek všeobecného  vkusu, kdy se ve městě instalují nesmyslné „artefakty“, necitlivě se renovuje a kácí, jen aby se využili peníze z různých fondů EU, kdy se boří staré továrny, aby se postavila nákupní střediska, tak v této době pro mě bylo místo Helfštýn opravdu zjevením. Možná na to mají vliv i místní duchové :)....Jediné, co mě opravdu mrzelo bylo, že jsme měli strašně málo času na projití celé expozice kovářského umění, jelikož bylo pouze s průvodcem – já osobně bych tam strávila asi hodiny, což je samozřejmě nepřijatelné vzhledem k ostatním návštěvníkům (i k mé rodině...) Každá plastika byla tak výmluvná, že jsem se snažila fotit o sto šest, ale vzhledem k nedostatku času a abych nezdržovala ostatní, jsem musela vše proletět jen povrchně 
a některé fotky se v tom spěchu nepovedly ....
Atmosféru hradu jsem chtěla vyjádřit trochu dramatičtěji, a proto jsem dost často používala umělecký filtr....Ráda bych některé momenty převedla i do malby, ale upřímně nevím, jestli dokážu své představy „hodit“ na papír. A už jsem pochopila, že některé věci prostě vypadají lépe na fotce :). Pokusím se sice o to, a byla bych ráda, kdyby něco z těch emocí, které ve mě zůstaly, přešlo i do obrazu. No, jak říkám v těchto námětech si moc nevěřím, ale nejsem člověk, který se leká výzev...a toto pro mě jistě výzva je.....

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji Vám za návštěvu a komentáře!
Thank You for your visit and comments!