neděle 29. července 2012

GAVILAN - Jestřáb

                                                         "Hawk", pastel


Dnešní obrázek je ukázkou toho, kde člověk nachází inspiraci a témata k tvorbě. Dnešní obrázek inspirovala jedna instrumentální píseň od skupiny Interpol nazvaná Gavilan. http://www.youtube.com/watch?v=XLfIAag0Uzc
Písnička se mi tak moc líbila (jako i jiné od této kapely), že jsem jako první zjišťovala, co znamená její název. Názvy písniček jsou většinou v angličtině, ale tady jsem narazila - a tak jsem hledala dál na googlu a zjistila, že Gavilan je španělsky jestřáb - tedy krásný dravec....Ihned se mi při poslouchání písničky vybavil obraz tohoto dravce a řekla jsem si, že ho musím nakreslit....
Kreslila jsem pastelem a tužkou, je to samozřejmě moje interpretace jestřába nikoliv jeho přesná kresba, protože je trochu jinak zbarven. Já jsem použila mé oblíbené odstíny šedé a modré, které pro mě korespondují s melancholickým zabarvením písničky...

Jinak malá zajímavost:
V různých jazycích je jestřáb pojmenován podle své kořisti. V němčině je to Hühnerhabicht (lovec slepic), v polštině golebiarz (lovec holubů), v ruštině jastrab - tětěrevjatnik (loví tetřívky). Zajímavé je, že anglicky goshawk, což je zkrácená verze goosehawk, mu jako kořist přisuzuje husy, i když husy vůbec neloví. Jestřáb je velmi často používán v sokolnictví, ale pro prudký a nespoutaný temperament je jeho výcvik mnohem těžší než třeba u sokolů a rarohů. V Indii jestřába používají při lovu gazel. Jestřáb však zvíře pouze zastaví v běhu a pak jsou vypuštěni psi, kteří gazelu polapí a usmrtí.

















Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji Vám za návštěvu a komentáře!
Thank You for your visit and comments!