čtvrtek 19. července 2012

Rychlá studie Žena – tužkou a uhlem



                                                „Woman“, portrait study,
                                                     pencil and charcoal


Dnes studie opět v černobílém ladění a po dlouhé době portrétní studie. Všeobecně raději kreslím či maluji květiny či přírodu, stejně jako fotím, ale občas je třeba zabrousit do neprobádaných vod. Momentálně se tak trošku učím fotit portrét (má dcera to musí snášet, neb se učím na ni :) a následně bych chtěla i nějaký ten autorský  portrét i  nakreslit...
Dnešní skica vznikla naprosto náhodou a neplánovaně, když jsem si prohlížela lifestylový časopis  a jedna fotografie mě zaujala natolik, že jsem si chtěla „střihnout“ malou rychlou skicu (byla hotová za 15 min)... Nešlo o to okopírovat fotografii, to nedělám z vlastními fotkami, natož s fotkami z jiných zdrojů – řekla bych, že u fotek, které jsou z jiných zdrojů se ještě více snažím o vlastní pohled....
Samozřejmě někdy je cílem opravdu kopie. Takovýto úkol na prázdniny dostala moje dcera v umělecké škole (začíná se pomaličku připravovat na talentové zkoušky na grafickou školu za rok a půl). Řekla jsem jí, že jí s tím pomůžu, ukážu jí nějaké pomůcky a „finty“, které ji pomůžou při kopírování portrétu. Kéž by mě někdo takhle poradil v jejím věku, tak jsem dlouhý čas nemusela  věnovat tomu, že jsem objevovala  objevené :-D...
... "C´est La Vie"...ale jak zpívá Edith Piaf – "ničeho nelituji". Vlastní tvůrčí cesta je stejně o neustálém objevování a učení se,  jen ten začátek má každý jinak..
Každopádně velmi dobrá pomůcka při kreslení portrétu či jakéhokoliv složitějšího motivu je rozdělit si motiv na několik stejných částí pravítkem a tužkou. A přesně tak i rozdělit papír, na který se bude kreslit – vytvořit si takovou mřížku, do které se pak mnohem lépe vkresluje či „kopíruje“.    Je pravdou, že tato pomůcka už při lepším cviku ani není potřeba, protože oko je pak velmi dobře vycvičené (když jsem to z legrace poměřovala, tak byly odchylky v milimetrech!), ale když si člověk není jistý, je vždycky lepší ji použít – protože  žádný švindl to není :)...


Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji Vám za návštěvu a komentáře!
Thank You for your visit and comments!