pátek 22. června 2012

Rychlá skica II – Tropická příchuť


                                                     „Tropical Flavour“
                                                   watercolor with pastel


Asi je to tím tropickým počasím, které tento týden vládne našemu mírnému pásmu, že jsem použila v tomto zátiší tak intenzivní barvy :). Každopádně vůně a chuť ztvárněného dobře vyzrálého ananasu byla opravdu osvěžující a inspirující...
Doma už si zvykli, že předtím než se koupené ovoce zkonzumuje,  maminka si ho nejdřív musí nafotit :-D
Tato skica je druhá v pořadí, kterou jsem narychlo namalovala třemi akvarelovými barvami
(stejně jako předešlou skicu Elišky). Decentní akvarelová podmalba byla fajn, nechala jsem i vystoupit tahy tužkou, nijak jsem je neskryla či neupravovala – ale pastel tomu opět dodal „drive“....až jsem chvílemi pochybovala, jestli jsem to s těmi barvami a expresivními tahy nepřehnala, ale když jsem obrázek podrobila zkoumavým pohledům z odstupu, přesvědčila jsem se, že jsem vystihla tu náladu, kterou jsem chtěla...Už se těším na další tropické ovoce, které koupím a s kterým si pohraju v letním zátiší :)..
Rychlá skica mě čím dál více utvrzuje v tom, že je to velmi dobré cvičení – právě v tom, že když maluji rychle, nezatěžuji se detaily, snažím se vystihnout podstatné, tahy jsou uvolněnější a tolik nedbám na to, jestli jsem tadyhle trochu přetáhla či jestli tahy nejsou příliš intenzivní, jestli tato barva je v pořádku, protože hned můžu sáhnout po další barvě a poopravit....
Jinak kromě toho, že se snažím stále kreslit a fotit, pracuji v hlavě nad tím, které obrazy vyberu do ucelené kolekce, a které by se daly použít pro případnou výstavu. Není to tak jednoduché, protože jsem hodně kritická a chci vybrat opravdu to nejlepší. Některé obrazy stačí prostě jen zapaspartovat a zarámovat, ale zjistila jsem, že spousta nápadů a obrázků jsou pouze ve stádiu studie, takže mě čeká ještě spousta, spousta práce a ani nevím, jak dlouho to potrvá, vzhledem k faktu, že tato moje činnost je stále pouze volnočasová. Ale je dobré si dávat nějaké cíle, mít nějaké sny, které jsou pro nás motorem a ženou nás stále kupředu. Tím, že jsem si stanovila cíl, vytvořit ucelený výběr své tvorby, jsem svému snažení dala určitý směr, není to už jen otázka náhody a nálady, a tím se mi také lépe tvoří...

                                                       akvarelová podmalba

1 komentář:

  1. Hello dear Marcela,

    I see that the art imported from the nature, in this case, "the tropical fruits" support for a study in pastel.
    The tropical fruits that are in this pastel are grown in many areas here in Brazil and are very delicious.

    The result of this work appears relatively satisfactory and in my opinion can be placed on any wall that will be well presented.

    My congratulations for the art employing elements imported exactly from my beloved Brazil ....

    I can't help admiring the new look or improvement on your blog, with the addition of some resources... The banner is very pretty.

    Receive from your friend, the desire of a nice weekend with the family,
    Geraldo

    OdpovědětVymazat

Děkuji Vám za návštěvu a komentáře!
Thank You for your visit and comments!