pondělí 18. června 2012

Rychlá skica I – Eliška

"watercolor and pastel"


Ačkoliv bylo o víkendu krásné až tropické počasí a lákalo ven  (takže jsem dost fotila venku), přece jen jsem si našla čas a zašla do ateliéru, aby moje tvůrčí práce nestála :). Rozpracovala jsem další rozměrnější makro obraz 50x50 a mezitím, co mi schnula akvarelová podmalba, jsem si „střihla“ dvě rychlé skicy. Bylo mi líto spláchnout do dřezu zbylou barvu, takže jsem udělala skicy akvarelem a použila tři barvy - modrou, žlutou a červenou.
První skica je ta dnešní a je na ní moje neoblíbenější „modelka“ britská modrá Eliška (řečená Eliša=Alicia). Skicu jsem si pak doma už jen doladila pastelem, abych zvýraznila barevné tóny. Další skica zátiší ještě čeká na své „doladění“ a doufám, že se k ní brzy dostanu.
Rychlá skica je velmi dobré cvičení, pravda je, že jsem ji poslední dobou moc netrénovala o to více mě potěšilo, že se mi tyto skicy téměř staly – jakoby se malovaly samy. Nic jsem nepromýšlela ani neplánovala, jen jsem si vzala sebou náměty pro kreslení, kdyby mi vyšel čas – chytila jsem první dva náměty a malovala.....Utvrzuje mě to v tom, že tvůrčí práce musí mít v sobě určitý podíl spontánnosti, je to pak vidět na lehkosti kresby, kresba není vyumělkovaná a do detailu promyšlená – je více živá. Na druhou stranu si uvědomuji, jak je někdy pro nás dospělé těžké být spontánní.....

                                                          "watercolor"

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji Vám za návštěvu a komentáře!
Thank You for your visit and comments!