pondělí 25. června 2012

Ibišek 50x50

 
                                                         "HIBISCUS"
                                         watercolor and pastel, 50x50 cm


Tak jsem dokončila o víkendu v ateliéru nový obraz makro květiny ve formátu 50x50. Zatím nemám pro obraz žádný speciální název – takže pracovní název je zcela prostý – Ibišek.
Je to další tropický pozdrav mým přátelům blogerům z tropických zemí :). Ibišku se daří i zde v našem mírném pásmu - námět na tento obraz jsem fotila u nás ve městě. Ale moc se mi líbí, jak oplývají zahrady v teplejších pásmech rozkvetlými ibišky, azalkami a oleandry. Když jsem byla na dovolené v Řecku a na Kanárských ostrovech vždycky jsem tam obdivovala tuto krásu hrající nádhernými jasnými barvami...a nemohla se vynadívat...
Při malování tohoto obrazu jsem poprvé ve velkém formátu použila akvarelovou podmalbu, abych zvýraznila účinek pastelu a jeho jasných barev. Chtěla jsem také, aby na obraze byly jasné kontrasty mezi světlem a stínem na květině, proto jsem také fotila květinku Ibišku téměř v pravé poledne, což většinou jinak nedělám – na focení mám raději měkčí světlo..
Jak je vidno, baví mě fotit režimem makro, ale také převádět toto makro do obrazu. Nijak jsem nepromýšlela specializovat se pouze na makro, ale nějak to ke mě přišlo samo. Na makru je skvělé to, že pěkné fotky se dají udělat, i když vyjdete pouze za dům a nemusíte jezdit daleko, abyste ulovili skvělé snímky. Někde jsem četla, že makro je objevování skryté krásy. Myslím, že hodně lidí své okolí a prostředí ve kterém žije, vnímá buď pouze povrchně či jen tak v rychlosti, jako z okénka vlaku a nemají čas se pozastavit nad tím, že třeba někde na skále sedí osamělý ptáček, či že zrovna kvete sedmikráska - a tím, že neoceňují každodenní malinké krásy se ochuzují o mnoho. Já se snažím svými makro obrazy zvětšit tu malinkou skrytou krásu natolik, aby byla viditelná všem a snažím se jít ještě dál ve svých větších formátech – kde máte pocit, že do té krásy téměř vstupujete. Možná by se tento obraz měl jmenovat – „Jste vítán“ :).
Jinak velmi děkuji za příznivé ohlasy na změny ve vzhledu mého blogu, chtěla jsem už dříve doplnit své stránky odkazem na mé oblíbené blogy atd, ale nebyla jsem schopná v nastavení najít správné funkce - a heuréka, v pátek se zdařilo, nalezla jsem :). Takže ať se Vám na mých stránkách líbí, určitě jste vítáni!


1 komentář:

  1. Hi dear Marcela,
    I had the opportunity to see and appreciate the three recent studies published on your blog.

    I really enjoyed the hibiscus. It has a beautiful color and displays an image almost magical, desirable.

    It was for me to come here to say something about the hibiscus but earlier in the week after its publication I was quite tired and decided to come this weekend now to comment on the all three.

    The other work about the jar with the three flowers is also beautiful and is the result of your effort to create something new, that could please the eyes of the admirers.

    And finally, this new work in B & W, which seems to me a new idea even in outline.

    I wish you much success in developing new projects and essays.

    With the highest votes of esteem.
    A happy weekend with family
    Your friend: Geraldo

    OdpovědětVymazat

Děkuji Vám za návštěvu a komentáře!
Thank You for your visit and comments!