úterý 26. února 2013

Mandala - "Ornamental"


Tento víkend nějak nezbyl čas ani síly na velké tvoření. Psala jsem už minulý týden, že bych chtěla na chvíli zkusit volnou tvorbu - trochu si odpočinout. Volná tvorba to jsou pro mě abstrakce, ale také tvoření mandal.  
Při tvoření  mandal mě baví ten proces, kdy nikdy nevím dopředu, jak bude mandala vypadat Neustále se během procesu mění a tak výsledná mandala je překvapením i pro mě. Dnešní mandala nehýří barvami, jako mé minulé. Chtěla jsem totiž vyzkoušet mé nové výtvarné pomůcky - tuš a nová pera. Musím říct, že se mi práce s nimi moc líbila a určitě budu hledat další náměty, které bych mohla touto technikou kreslit. Kromě per jsem použila ještě barevnou pastelku na barevné dotvoření.

Jak na Vás působí mandaly?
 Mě třeba tato připomíná jaro.
 Myslím, že v celém mém podvědomí je největší touha po jaru a květinách :)

----
This weekend I haven´t much time and energy left for big creating. I wrote last week I´d like to try a free creation - and to rest a while. Free creation or free art for me - it is abstraction or creating of mandalas. I like the process of free creating mandala. During process I never know how the final mandala will look like - and it´s suprise even for me. This mandala isn´t full of colors like my previous. I´d like to try new art tools - new pens and black ink. I have to say I liked the work with it and I will look for another motives I can drew with this technique. Besides pens and ink I have used a color pencil.

Do you like mandalas?
This mandala reminds me a spring.
I think that in my whole subcounscious there´s one big yearning for spring and flowers :).



8 komentářů:

  1. Působí opravdu nádherně :) Tuš moc "neznám", jelikož se k práci s ní dostanu velmi zřídka. Na mandale je vidět preciznost, musela jste si dát opravdu záležet :) Opravdu smekám :)
    Taky mám rád abstrakci, člověk na to plátno pustí jakoukoliv myšlenku a ono z toho stejně něco pěkného vzejde :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky moc za milý koment. Já s tuší taky teprve začínám. Do teď jsem udělala pár kreseb "centropenem", ale pero s tuší je mnohem měkčí - lépe se s ním maluje...No piplačka to byla velká :)

      Vymazat
  2. To je pěkné. Škoda, ráda kreslím, ale cit pro kruhy a podobnou souměrnost zůstal někde v hloubi mozku zakrněn.

    OdpovědětVymazat
  3. Tak ta práce s tuší se Ti moc povedla... Tuším, že já bych se tuší dost upatlala a pak by byly stopy po celém papíře:) Mandala je hezky oblá, jen mě překvapuje, že Ti tyhle barvy připomínají jaro. Veronika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Měla jsem taky z manipulace s tuší obavy, hlavně aby mi někde neukápla nebo abych ji nerozmazala. Máš pravdu barvami jaro nepřipomíná (kdybys viděla tu kterou vybarvila moje dcera - ta byla krásně jarní) spíše mi připomínala jaro tím vzorkem - kytičkama...

      Vymazat
  4. Je to hezké, jde na tom vidět preciznost a hrozně se mi na tom líbí ten dekorativismus :-)

    OdpovědětVymazat
  5. I absolutely LOVE mandalas..and yours is so very beautiful..blissful..gorgeous color palette...and such poetry and magic in design!Yes, me too..I long for spring and summer weather! Such a beautiful meditation..thanks for sharing your beautiful art! magnificent work!
    Victoria

    OdpovědětVymazat
  6. Hello, I am afraid I am not able to remove that service from you by myself, but here must be an option how to cancel this when you look at sites where you´ve commented for the first time.

    OdpovědětVymazat

Děkuji Vám za návštěvu a komentáře!
Thank You for your visit and comments!