úterý 21. května 2013

Hello Yellow :)



Dnes mám pro Vás sérii fotek, kde hlavní roli hraje žlutá barva. Žlutá je prostě barva jara. Je pozitivní, nabíjející, vše rozjasňuje a život je s ní hned veselejší :)...
Vybrala jsem podle svého uvážení nejlepší fotografie, kde prim hraje tato barva. 
Co se týče focení - není problém nafotit, díky dnešním digitálním technologiím, sto fotek...ale kdo se focení věnuje trochu hlouběji, tak zjistí, že výbornou fotku udělat není tak snadné. Jedna věc je mít dobrý přístroj, ale v nepravých rukách z dokonalého přístroje nevypadne nic dokonalého. Za to v pravých rukách můžete i s kompaktem vykouzlit krásné věci....Je to hodně o práci a námaze, o počtu "fotohodin" :) - člověk cvičí oko, hledá různé úhly pohledu, nespokojí se s málem :). 
Ano, to jsem já, perfekcionista - seznamte se :-D.
Focení je pro mě stejně důležité jako malování - na první pohled by se zdálo, že je jednodušší - a v určitém smyslu i je - nepoužíváme prsty, štětce, ale technologie.  Ale základem stejně jako při malování, je oko a hlava - oko vidí, hlava vytváří představy a příběhy....A ten malíř ve mě,  pak koriguje při focení kompozici - snaží se o zlatý řez, o správný úhel, o to správné světlo...Ano, snažíme se hodně, ale často při focení přeje náhoda připraveným - v pravou chvíli  "tasit" svůj kompakt nebo zrcadlovku - využít vyjímečné situace či světla a zachytit něco, co se nemusí opakovat....To je kouzlo.
Nicméně, když mám na své paměťové kartě spoustu fotek, které už jsou nafoceny ze správného úhlu a mají správnou hloubku ostrosti, vypadají prostě "pěkně", čeká mě další úkol a to je post-proces. 
Pravda, mnohem raději mám práci v terénu, objevovat objekty k focení (hlavně kytičky, listy...:).
Ale post-proces je velmi důležitý. Nejde mi o to, převrátit svou fotku naruby, vložit do ní něco, co tam není - to už nelze. To je to kouzlo okamžiku, kdy zmáčku spoušť. Ale pak je spousta příležitostí upravit sytost barev, srovnat horizont, při příliš světlé obloze použít přechodový filtr anebo použít různé umělecké filtry pro zdůraznění příběhu a atmosféry...Tento proces není za minutu ani dvě, a tak Vás zde na blogu nemohu zasobovat tolika fotkami najednou, kolik jich udělám. Fotky, které se zde ve finále objeví, prochází náročným konkurzem - říkám tomu zlatý výběr :). 
O tomto víkendu jsem si splnila svůj každoroční sen - fotit rododendrony v arboretu. Až fotky projdou post-procesem a zlatým výběrem - můžete se těšit na novou sérii. Já se těším taky...
Krásný den a spoustu inspirace Vám přeje eM
------


Today I have a photo series starring yellow color. Yellow is simply the color of spring. It is positive, encouraging. Yellow brightens everything - and life with this color is more cheerful :).....
I wish you nice days and lot of  inspiration.
Yours eM











Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji Vám za návštěvu a komentáře!
Thank You for your visit and comments!