pondělí 2. dubna 2012

Probuzení

                                                              "Probuzení", pastel, 40x50

O víkendu jsem završila své rozjímání o výběru námětu k malování a přemýšlení nad skicami jarním úklidem ve svém pracovním koutku (miniateliérku) doma. Vyčistila jsem svoje pastely od nánosů barev, roztřídila podle barev, ostrouhala tužky, setřela jemný poprašek pastelů ze stolu i stojanu a napsala nákupní seznam výtvarných potřeb, které potřebuju doplnit a taky jsem si zarámovala a pověsila svoji Elišku :). Bylo to hodně osvěžující. Čas od času je prostě dobré nenutit se pořád kreslit a tvořit a jen si srovnat myšlenky a pastelky :)...Mimo to jsem začala číst knihu Wasilla Kandinského O duchovnosti v umění, která je plná zajímavých úvah tohoto abstraktního malíře, takže to bude nejspíš další zdroj moudrých citátů :).......Nakonec jsem si k další práci vybrala z různých námětů to, že se vrátím ke skice, kterou jsem udělala před časem, s názvem Probuzení. Jaro začíná, všechno se probouzí, takže si myslím, že je to naprosto aktuální téma, kterým žiju, takže jsem si řekla, že je správný čas překreslit to „na čisto“.
Probuzení pro mě neznamená jen probouzení se přírody ze zimního spánku, i když příroda mě inspiruje nejvíce. Člověk především maluje to, co je on sám. A já nemůžu pominout okamžik mého probuzení na JIP-ce po tříhodinové operaci mozku, to je okamžik, který si budu pamatovat už navždycky. Zjištění, že operace se podařila a rizika, které hrozily, se mi vyhnuly....To je pro mě „probuzení“...
Při této malbě jsem si naplno uvědomila kouzlo lomených barev. Malovala jsem několik vrstev a každou jsem zafixovala fixativem. Barvy tedy nesplynuly v jednu masu,ale prosvítají jedna přes druhou..Tuto techniku jsem si už zkoušela na předchozím aktu, ale velmi opatrně a pouze v jedné vrstvě. Snažila jsem se, hlídat si, aby použitých barev nebylo zase příliš, aby efekt nepřešel do barevně světélkující změti. Všechny tyto nuance se ale tříbí až používáním..Tato technika se mi velice líbí a uvidím, kam až mě dovede....

 Pořádek musí být:)

Eliška dohlíží na mou tvorbu :)

...a použitá paleta barev.....


Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji Vám za návštěvu a komentáře!
Thank You for your visit and comments!