čtvrtek 22. března 2012

Břízy

"Břízy", pastel, 40x50 cm
Pastel Břízy jsem malovala na šedý Canson a zkoušela jsem při něm použít fixativ nejen po dokončení práce k zafixování křehkého pastelu, ale i během práce, po zaschnutí se dá pastel lépe vrstvit a barvy jsou intenzívnější. Pojala jsem tento pastel spíše jako abstrakci a soustředila jsem se hlavně na barvy. Už jednou jsem tady citovala slova o abstrakci a tyto slova jsem si opakovala i při této malbě:....“je třeba odhazovat, redukovat vše nadbytečné, iluzorní, pomíjivé, proměnlivé, až zůstane jen to podstatné: princip. Barva, čára, forma.Smysly deformují, paměť deformuje.....“
Je těžší než by se zdálo při kresbě či malbě odhodit všechny rušivé myšlenky na to, co si myslíme, že vidíme...často se utápíme v detailech ve snaze zobrazit přesně to, co vidíme až se ztrácí to „něco“..osvobodit se při této činnosti, to znamená zahodit zajeté myšlenky, přílišný důraz na smysly, opravdu není tak lehké, jak se zdá..Při svém snažení se právě pokouším o tohle, ale musím upřímně říct, že se to stále nedaří dokonale, ale s každou kresbou povedenou nebo nepovedenou se kousek blížím k té „svobodě projevu“ a cítím, že ruka i mysl jsou uvolněnější než dřív a nápady samy od sebe přicházejí...Břízy jsou mé oblíbené a ráda sleduju, jak bílá kůra kontrastuje s krásně modrou oblohou. Myslím, že to není zdaleka poslední obraz bříz, který jsem namalovala:)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji Vám za návštěvu a komentáře!
Thank You for your visit and comments!