středa 10. července 2013

Heuréka - Vyšívaný obraz dokončen!

Embroidered painting - finally completed!!

"Naděje" - "Hope"


Dnes mám pro Vás obraz, který je "malován" naprosto odlišnou technikou - je malovaný jehlou (vyšívaný)...
Jednu dobu jsem vyšívala docela hodně. Dost mě bavil křížkový steh, ale zkoušela jsem i náročnější techniky, nicméně jsem si řekla, že když budu neustále pobíhat mezi různými výtvarnými činnostmi moje kreslení bude pořád jen na okraji a nebude žádný jasný pokrok a tak jsem většinu svých jiných zálib omezila a malování a kreslení postavila na piedestal. Ale čas od času se potřebuji odreagovat i jinak - zaměstnat nervózní ručičky :-D nějakou činností třeba při sledování seriálu atd a skvěle se přitom vyčistí hlava...
Mám moc ráda tradiční techniky, ale ještě radši je používám k tvorbě "moderního" vzoru - tady se mi k inspiraci sešla moje obliba ve vyšívání křížkovým stehem a zároveň můj obdiv k patchworku, který ovšem neovládám a nemíním do něho ani "fušovat".
Tento vyšívaný obraz Hope jsem vyšívala tři roky - ano předlouhé tři roky!! Už několikrát to vypadalo, že prostě zůstane nedokončený, občas jsem ho vytáhla a chvíli pokračovala a pak zase schovala - většinou to bylo v období, kdy jsem třeba byla nemocná  - nemohla jsem nic moc dělat, na tvorbu tužkami mi nezbývalo sila  a tak jsem se uchylovala k této ruční práci......
Vyšila jsem do obrazu tři roky během kterých přišly nemoci, nehody, různá malá či velká dramata, bolesti i radosti, znovunalezení lásky a velká práce na tom, aby vydržela, pospolitost rodiny i touha po samotě a tvoření či vyjádření sebe sama - to vše je vyšito v mém obraze, kterým jsem zakončila svoji tříletou cestu - nemohla jsem ho nazvat jinak než "naděje"........
Obraz jsem nafotila i v přírodě na nedaleké zřícenině - myslím, že mu to v přírodě moc sluší.
Teď už jen čeká krásně nažehlený na svoji paspartu na míru a rám, ve kterém bude chráněný před touhou mojí kočky Ešky udělat si z něho polštář nebo deku :-) a před dalšími "nehodami", které by se mu v domácnosti mohly stát......
Jak se Vám líbí? Co Vy a ruční práce, pěstujete i v této moderní době nějakou tradiční?

-----
This embroidered painting named "Hope" I have been embroidered a three years - long three years!!
Mostly when I was ill and had not much energy to paint or draw. Several times it seemed  this "painting" will stay incomplete....but now I already finished my three years life period in this painting. I embroidered into this painting three years of illness and accidents, various little or big dramas, pain and joy, reinventing of love, togetherness of family but also desire to be alone and to express myself.....I couldn´t name it differently than "HOPE".....
I took photos of this painting in the open air on the nearby ruins - I think the open air suits to it :-).
Hope you´ll like it. Are you also making some handicraft now in the "modern" age?


Dokončování - posledních pár stehů, zatímco malá Eša spí poblíž :)
Finishing - last few stitches, while Lizzy is sleeping close by :)

Drying in the wind - Suší se na větru :-)

Ready for ironing but my Lizzy makes a cushion from my work :)
Připravený na žehlení, ale Eša si z mé práce dělá podušku...

On the trip to nearby ruins.....
Na výletě na místní zříceninu...

Nice weather - nice view
Pěkné počasí - pěkný výhled
Hope and sky
Naděje a obloha






9 komentářů:

  1. That is gorgeous! What a lot of patience you have - and skill.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Thank you Lisa!!! I think maybe more patience than skill :-DD

      Vymazat
  2. Klobúk dole. Je naozaj nádherný, určite stál za tú trpezlivosť, čo si musela mať pri jeho vyšívaní. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky moc!! Až je to dílo hotové, tak člověk zjistí, že to opravdu stálo za to být trpělivý a dokončit ho :-))

      Vymazat
    2. Krásná práce! Velmi se mi líbí zvolená inspirace-patchwork a název k výšivce naprosto sedí!
      Já naposledy vyšívala na základní škole, ne že by mě to vyloženě nebavilo, ale nějak tuto činnost nevyhledávám, mnohem raději zasednu k dobré knize anebo něco nakreslím:-)

      Vymazat
  3. olalaaaaaaaaaa dera eM!!!!Your embroidered painting is A M A Z I N G!!!!
    So many work,bravo!!!And the pictures are very very beautiful-)))
    Words are not enough......
    Congrats to you!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Hugs and a big smile....and thank you for your nice comment-))))
    Christa

    OdpovědětVymazat
  4. Nádherné! Také mám ráda ruční šití.Mám ráda piplačky a ráda se do nich pouštím, ale tři roky jsou i na mě dlouhá doba :-) Nicméně vím, že je to dosti náročné a tobě se to moc povedlo!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky Veri! I já mám hrozně ráda piplačky, bohužel stále ještě pořád fušuju do všeho možného, že pak na vyšívání nemám čas - já vím, tři roky jsou moc !-)..Zrovna jsem si oblíbila filc, takže si piplám pro radost s filcem...Prostě mě to ňák uklidňuje ty ruční práce - stejně jako malování :-)

      Vymazat

Děkuji Vám za návštěvu a komentáře!
Thank You for your visit and comments!