pátek 9. září 2011

Lekníny,Monet a spol.

                                                     
 "Květ leknínu", pastel, 21x25

Lekníny jednoznačně nejvíce proslavil pan Monet. Když jsem viděla poprvé "živě" jedno z jeho rozměrných pláten Leknínů loni v prosinci v NG v Praze, tak mé srdce poskočilo...Od dob impresionistů lekníny zobrazilo a zobrazuje mnoho umělců, až se zdá, že tato vodní květina je už nějak "zprofanovaná"...Hodně dlouho jsem hledala ten "svůj" leknín. Probírala jsem se svými fotkami, na kterých jsem vyfotila lekníny, ale pořád to nebylo ono. Nakonec jsem přece jen jednou našla lekníny, které už mě k malování zlákaly. Rostou ve skleníku botanické zahrady UK v Praze. ...A výsledek vkládám dnes. Zelená je uklidňující pro oči, tak proč si ji neužít a květ leknínu, ať si říká, kdo chce, co chce, je opravdu krásný. Myslím, že se ještě pokusím i o další variace na toto Monetovské téma - tak jak to vidím já :). Papír, který jsem použila pro tento pastel je zelený Canson a splnil má očekávání nadmíru.......

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji Vám za návštěvu a komentáře!
Thank You for your visit and comments!